2013 m. liepos 3 d., trečiadienis

Minecraft istorija: Pradžia. Classic


Minecraft buvo sukurtas švedų programuotojo Markuso ‘Notch’ Perssono. Dirbdamas king.com jis pradėjo kurti nepriklausomą projektą. Projekto idėją įkvėpė tokie žaidimai, kaip Dwarf Fortress ir Dungeon Keeper. Pradžioje šis žaidimas buvo įsivaizduojamas kaip izometrinis (žiūrint iš viršaus), tačiau kai Markusas susipažino su žaidimu Infiniminer, jis iš karto suprato, jog nori padaryti kažką panašaus ir taip pat pridėti RPG elementus.


2009 metų gegužės 10 dieną buvo pradėtas kurti “Cave Game”, vėliau pervadintas “Minecraft: Order of the Stone” (užuomina į internetinį komiksą “Order of the Stick”). Po kiek laiko pavadinimas buvo sutrumpintas į tiesiog Minecraft, kad žaidėjai nepainiotų komikso su žaidimu. Panaudojus tekstūras iš kito Markuso žaidimo “RubyDung” buvo sukurti skaldos ir žolės blokai. Buvo pridėta žaidimo fizika, išleistas video apie “Cave game”. Vėliau buvo sukurti žmonių padarai, kurie atsirasdavo paspaudus “G” klavišą (šie padarai vėliau buvo iš dalies atsakingi už mistiškojo Herobrine, kuris neegizstuoja, legendos susikūrimą), atsirado galimybė panaikinti, paimti ir padėti blokus. Apskritai Classic Minecraft buvo pirmasis žaidimo kūrimo etapas, kurio metu buvo sukurti patys pagrindiniai dalykai, tokie kaip žemės, žolės, pamatakmenio, akmens, medžio lentų ir kiti pagrindiniai blokai, taip pat skysčiai - lava ir vanduo, sukurtas paprastas pasaulių generatorius, įvairių blokų tipų, dinaminių blokų palaikymas.

Iki pat Betos atsiradimo Minecraft Classic buvo vienintelė versija su kūrybiniu režimu. Tačiau pasaulis Classic etape nebuvo begalinis - tai tebuvo didžiulis kubas su natūraliai sugeneruotais blokais, iš visų pusių apsuptas vandens. Tuo metu skysčiai naudojo labai seną fiziką, todėl visas pasaulis galėjo būti apsemtas lava arba vandeniu vos nuo vieno skysčio blokelio. Pasaulyje būdavo sunku rasti smėlio, jo būdavo mažuose vieno bloko gylio ežeruose, kurie neretai nesutapdavo su vandenyno lygiu. Smėlis ir žvyras neturėjo kritimo “animacijos”, padėti ne ant stabilaus bloko (ore) jie tiesiog pranykdavo ir atsirasdavo ant stabilaus bloko. Viena linksmiausių klaidų šioje versijoje buvo ta, kad žaidėjams vaikščiojant rankos judėdavo ne pirmyn ir atgal, o į visas puses. Kitoje versijoje (Indev) rankų judėjimas buvo pakeistas, o Alphoje visai panaikintas, kadangi rankos trukdydavo žaidėjų matymui. 

Minecraft Classic iš pradžių neturėjo jokių padarų ir buvo taikus žaidimas, tačiau po kiek laiko buvo nuspręsta įdėti padarų ir taip įgyvendinti išgyvenimo režimo idėją. Šis režimas buvo pradėtas testu, kuris tapo dar viena Minecraft Classic versija, kurios metu žaidėjas turėjo pats kirsti blokus, susidurti su padarais (už juos gaudavo taškų) ir turėjo gyvybių stulpelį. Mirus žaidėjas prarasdavo savo pasaulį, nebent būtų išsaugojęs savo pasaulio failus. Jis turėdavo pradėti žaidimą iš naujo. Žaidimo pradžioje žaidėjas nebuvo tuščiomis rankomis - turėjo 10 TNT blokų. Tuo metu buvo pridėti zombiai, skeletai (jų strėlės būdavo violetinės), pasalūnai, vorai (jų greitis prilygo žaidėjo greičiui) ir šiuo metu žaidime neegzistuojantys gigantai (Giants) - didžiuliai zombiai (6 kartus didesni už paprastus). Tačiau gigantai buvo sukurti tik paskutinėje išgyvenimo režimo testo versijoje ir vėliau niekuomet nebenaudoti, nes buvo per daug stiprūs. Zombiai ir skeletai, kaip ir dabar, galėjo turėti šarvus, tačiau vėliau tai buvo pašalinta. Pasalūnai buvo sukurti dėl nepavykusio kiaulės modelio ir sprogdavo nužudyti. Iš gyvūnų tebuvo tik kiaulės ir avys (jos valgydavo žolę). Ir kiaulės, ir avys išmesdavo rudus grybukus, kurie buvo vienintelis maistas. Grybukų taip pat buvo galima rasti urvuose, tačiau raudoni grybukai žalodavo žaidėją. Nukirstas medžio blokas išmesdavo 3-5 rąstus. Žaidėjai galėdavo šaudyti strėlės, kurioms nereikėdavo lanko, paspausdami "Tab" mygtuką.

Šiuo etapu žaidimas buvo nemokamas. Notch buvo paskelbęs, kad Minecraft Classic ir toliau bus prieinamas minecraft.net puslapyje dėl istorinių priežasčių nemokamai, tačiau taip pat paminėjo, kad palaipsniui ši versija bus tartum išimama (netrinama, bet užslepiama). Minecraft Classic vis dar galima pasileisti, tačiau mums nepavyko jo sėkmingai žaisti dėl techninių kliūčių (žaidimas tiesiog užstringa pasikrovęs).

Nuo pat kūrimo pradžios Notch pastebėjo, kad žaidimas turi daug potencialo tapti tikrai nuostabiu žaidimu ir kad jame dar gali būti pridėta daugybė naujų dalykų ir patobulinta senų. Pažvelgus į tai, kaip žaidimas pasikeitė, nelieka abejonės, kad jis tikrai neklydo.

1 komentaras: