Minecraft
komandinė eilutė
Kaip
galbūt žinote, Minecraft turi komandas, kuriomis galima manipuliuoti pasauliu,
gauti daiktus, pasiekti kitas funkcijas. Šiame straipsnyje paaiškinsime apie
šias komandas :)
Visos
komandos pradedemos / ženklu. Šiame gide <> reiškia būtiną lauką, []
reiškia nebūtiną lauką. Jeigu tarp skliaustų yra | ženklas vadinasi galima
pasirinkti vieną iš pateiktų juose variantų. Jei tekstas yra paverstas jis
patikslina reikalingą informaciją, jei jis nepaverstas, jis turi būti įvestas,
kaip parašyta.
Visada
galima naudoti tab klavišą, kuris padeda pamatyti galimus pasirinkimus :)
Šios
komandos yra prieinamos tik paprastiems žaidėjams:
Sintaksė
|
Naudojimas
|
me <tekstas>
|
Pokalbyje
išveda tekstą „* JūsųVardas <tekstas>“. Įvedus „/me rašo pamoką“ bus
išvedama „* Svajoklis rašo pamoką“.
|
help [puslapis | komandosPavadinimas]
ARBA ? [puslapis | komandosPavadinimas]
|
Išveda
puslapį iš galimų komandų sąrašo arba parodo detalesnę informaciją apie
komandą.
|
tell <žaidėjoVardas> <žinutė>
|
Išsiunčia
žinutę tiesiogiai žaidėjui. Ji nėra matoma kitiems žaidėjams žaidime, tačiau
yra matoma serverio ataskaitoje.
|
Šios
komandos papildo prieš tai buvusį sąrašą, jos prieinamoms operatoriams (op),
arba žaidėjui vietiniame pasaulyje:
Sintaksė
|
Naudojimas
|
clear <žaidėjoVardas> [daiktas]
[papildomiduomenys]
|
Išvalo
žaidėjo inventorių arba pašalina konkrečius daiktus.
|
debug <start | stop>
|
Išveda
puslapį iš galimų komandų sąrašo arba parodo detalesnę informaciją apie
komandą.
|
tell <žaidėjoVardas> <žinutė>
|
Išsiunčia
žinutę tiesiogiai žaidėjui. Ji nėra matoma kitiems žaidėjams žaidime, tačiau
yra matoma serverio ataskaitoje.
|
defaultgamemode <survival | creative |
adventure>
|
Nurodo
tai, koks bus žaidimo režimas naujai prisijungusiems žaidėjams. Galima
trumpinti į „s/c/a“ arba „0/1/2“. Ši komanda negali pakeisti negailestingojo
režimo.
|
difficulty <peaceful | easy |
normal | hard>
|
Nustato
žaidimo sudėtingumą. Gali būti sutrumpinta į „p/e/n/h“ arba „0/1/2/3“.
|
effect <žaidėjoVardas> <efektas>
[sekundžių] [daugiklis]
|
Suteikia
nurodytam žaidėjui nurodytai trukmei nurodytą efektą su nurodytu daugikliu.
Efektai gali trukti ne daugiau kaip 1‘000‘000 sekundžių, daugiklio laukas
turi 255 limitą.
Trumpas
efektų sąrašas:
1.
Greitis
2.
Lėtumas
3.
Greitas kasimas
4.
Kasimo nuovargis
5.
Stiprumas
6.
Momentinė sveikata
7.
Momentinė žala
8.
Šuolio padidinimas
9.
Pykinimas
10.
Regeneracija
11.
Atsparumas žalai
12.
Atsparumas ugniai
13.
Povandeninis kvėpavimas
14.
Nematomumas
15.
Aklumas
16.
Naktinis matymas
17.
Alkis
18.
Silpnumas
19.
Nuodai
20.
Nykimas
21.
Sveikatos padidinimas
22.
Absorbcija
23.
Prisotinimas
Panaudojus
trukmę 0 efektas pašalinamas.
|
effect <žaidėjoVardas> clear
|
Išvalo
visus efektus.
|
enchant <žaidėjoVardas> <keroID>
[keroLygis]
|
Užburia
daiktą, kurį laiko žaidėjas. Šiai komandai galioja įprasti kerų limitai (pvz:
negalima užburti žuvies, negalima užburti didesniu nei III lygiu Sėkmės,
t.t.).
|
gamemode <survival | creative |
adventure> [žaidėjoVardas]
|
Pakeičia
nurodyto žaidėjo žaidimo režimą. Gali būti sutrumpinta į „s/c/a“ arba
„0/1/2“. Jei žaidėjas nurodydas, pakeičiamas iškviečiančio žaidėjo režimas.
|
gamerule <taisyklėsPavadinimas> [true | false]
|
Įjungia
arba išjungia nurodytą taisyklę. Jei nenurodyta true/false, parodo jos
būseną.
Galimos
taisyklės:
•
commandBlockOutput
– nurodo ar komandų blokai turėtų pranešti apie tai, kaip vykdo komandas;
•
doFireTick
– nurodo ar turi plisti ugnis;
doMobLoot – nurodo ar gyvūnai turi išmesti
daiktus;
•
doMobSpawning
– nurodo ar padarai gali atsirasti pasaulyje natūraliai;
•
doTileDrops
– nurodo ar blokai turi iškristi kaip daikai;
•
keepInventory
– nurodo ar žaidėjas pasilieka savo inventorių miręs;
•
mobGriefing
– nurodo ar padarai gali naikinti/paimti blokus;
•
naturalRegeneration
– nurodo ar žaidėjui natūraliai regeneruojasi gyvybė kai maisto stulpelis
pakankamai aukštoje pozicijoje;
•
doDaylightCycle
– nurodo ar turi suktis skliautas;
|
give <žaidėjoVardas> <daiktas>
[kiekis] [duomenys]
|
Duoda
žaidėjui nurodytą kiekį nurodytų daiktų su nurodytais duomenimis.
|
kill
|
Nužudo
iškviečiantį žaidėją. Nesuveikia jei žaidėjas turi neįprastai aukštą
atsparumo žalai efektą.
|
publish
|
Paskelbia
žaidimą vienam vietiniame tinkle (LAN). Ši komanda atsiranda tik žaidime
vienam.
|
playsound <garsas> <žaidėjas>
[x] [y] [z] [garsumas] [aukštumas] [mažiausasGarsumas]
|
Paleidžia
nurodytą garsą nurodytam žaidėjui nurodytais parametrais.
Tarkime
garsas yra: .minecraft\assets\sound\mob\pig\death.ogg
Tokiu
atveju vietoje garsas reikia vesti mob.pig.death, nes komanda visada leidžia garsus iš sounds aplanko. Jeigu
norimas garsas turi kelias versijas (say1, say2, say3), numerį būtina
praleisti. Tada bus atsitiktinai paleidžiama viena iš versijų.
|
say <žinutė>
|
Žinutė
išsiunčiama visiems serverio žaidėjams. Veikia taip pat kaip žinutės įvedimas
pokalbio lange. Vienintelis būdas kažbėti iš serverio komandinės eilutės.
|
scoreboard <objective | players |
teams>
|
Bus
sukurtas atskiras straipsnis, nes ši komanda labai sudėtinga :)
|
seed
|
Išveda
serverio/pasaulio generatoriaus reikšmę. Komanda visada veikia vieno žaidėjo
pasauliuose net jei ir išjungtos komandos.
|
spawnpoint <žaidėjas> [x y z]
|
Nustato
atgimimo tašką žaidėjui į nurodytas koordinates arba į vietą, kur stovi
iškvietėjas, jei koordinatės nenurodytos.
|
time set <skaičius | day | night>
|
Pakeičia
pasaulio laiką. Skaičius yra nuo 0 iki 24000. 0 yra aušra, 6000 vidurdienis,
12000 saulėlydis, 18000 vidurnaktis. Day reiškia 0, night reiškia 12500.
|
time add <skaičius>
|
Prasuka
laiką, daugiau info komandoje aukščiau.
|
toggledownfall
|
Išjungia/įjungia
orus (lietų, sniegą).
|
tp [žaidėjoVardas] <žaidėjasPasKurįPerkelti>
|
Perkelia
pirmą žaidėją pas antrą žaidėją, arba pas iškviečiantį, jei kitas
nenurodytas.
|
tp [žaidėjoVardas] <x>
<y> <z>
|
Perkelia
nurodytą žaidėją į koordinates x y z. Gali perkelti žaidėją reliatyviai, jei
priešais koordinatę prirašoma tildė (~).
|
weather <clear | rain |
thunder> [sekundžių]
|
Pakeičia
orus atitinkamai trukmei. Jei nenurodyta, tiesiog pakeičia orus ir viską
palieka pasauliui.
|
xp <kiekis> [žaidėjoVardas]
ARBA xp <kiekis> L<žaidėjoVardas>
|
Prideda
nurodytam žaidėjui, arba iškviečiančiam, jei žaidėjas nenurodytas, atitinkamą
kiekį patirties taškų arba lygių (jei nurodyta L). Neigiami skaičiai atima
patirtį.
|
Šios
komandos galioja tik serveriams, jos skirtos administravimui:
Sintaksė
|
Naudojimas
|
ban <žaidėjoVardas> [priežastis]
|
Uždraudžia
žaidėjui lankytis serveryje. Jei įvesta priežastis, ši priežastis bus rodoma
jam bandant prisijungti.
|
ban-ip <ipAdresas | žaidėjoVardas>
|
Uždraudžia
lankytis konkrečiam IP adresui arba nurodyto žaidėjo IP adresui.
|
banlist [ips]
|
Parodo
užblokuotus žaidėjus arba užblokuotus adresus, jei įvestas ips.
|
deop <žaidėjoVardas>
|
Atima
žaidėjui operatoriaus teises. Jis negali keisti blokų atgimimo vietoje
(spawn), negali vesti komandų.
|
kick <žaidėjoVardas> [priežastis]
|
Priverstinai
atjungia nurodytą žadėją. Jei įvesta priežastis, ji bus rodoma išmestam
žaidėjui.
|
list
|
Išveda
visų prisijungusių žaidėjų vardus. Atlieka panašią funkciją kaip tab
paspaudimas.
|
op <žaidėjoVardas>
|
Suteikia
žaidėjui operatoriaus teises. Jis gali keisti blokus atgimimo vietoje
(spawn), gali vesti komandas.
|
pardon <žaidėjoVardas>
|
Nuima
draudimą lankytis serveryje žaidėjui.
|
pardon-ip <ipAdresas>
|
Nuima
draudimą lankytis IP adresui.
|
save-all
|
Priverstinai
išsaugo pasaulio duomenis į serverio diską.
|
save-off
|
Išjungia
pasaulio saugojimą. Visi padaryti pokyčiai nebus įrašomi į diską.
|
save-on
|
Įjungia
pasaulio saugojimą į diską. Tai numatyta veiksena.
|
stop
|
Sustabdo
ir išjungia serverį.
|
whitelist <add | remove> <žaidėjoVardas>
|
Prideda/pašalina
žaidėją iš baltojo sąrašo (reikalinga tik kai naudojamas baltasis sąrašas).
|
whitelist list
|
Išveda
visus žaidėjus, esančius baltajame sąraše.
|
whitelist <on | off>
|
Įjungia/išjungia
baltąjį sąrašą. Jei baltasis sąrašas įjungtas, žaidėjai, nesantys baltąjame
sąraše, negali prisijungti.
|
whitelist reload
|
Perkrauna
baltąjį sąrašą iš tekstinio failo white-list.txt esančio serverio aplanke.
Reikalinga, jei jis buvo pakeistas išorinės programos.
|
Komandos
tinkančios tik komandiniams blokams:
Sintaksė
|
Naudojimas
|
testfor <žaidėjoVardas | parinkiklis>
|
Patikrina,
ar ar yra prisijungęs nurodytas žaidėjas (jei nurodytas žaidėjo vardas) arba
patikrina ar yra atitikimų pagal parinkiklį (jei nurodytas jis).
|
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą